(+45) 22 58 41 41 sp@susannep.dk

Super nemt og sundt at lave bønnespire:)

Super nemt og sundt at lave bønnespire:)
10. marts 2020 sp@susannep.dk

Hej 🙂

I min video kan du se, hvordan du laver spire. Det er super nemt. De spirer der er de nemmest at spire er grønne linser, beluga linser, du puy, og kikærter.

Sundhedsværdien er rigtig høj i spiringsprocessen. De næringsstoffer der er i spirerne er følgende, A- og B-vitamin, der er mere end 60 spormineraler så som jern, zink, magnesium, jod selen, kobber, mangan, svovl, krom og molybdæn.

Spirer modvirker hurtig celledeling, så de kan være med til at afværge infektioner og celleforandringer ( som ved kræft).

Spirer er også en af de bedst tænkelige kilder til biotika (mælkesyrebakterier) samt til B12-vitamin. I den tidlige fase af spirernes udvikling indeholder de tusinder af fytokemiskestoffer, der kan give kroppen en superopladning.

Energimæssigt har de et højt indhold af styrkende proteiner, som kroppen har let ved at optage, men den kan også give dig et godt fundament af kulhydrater.

Så bare spis løs af disse fantastiske små venner 🙂

Velbekomme!